Heel vroegah, heb ik het wel eens moeten doen..solliciteren. Je kon er zelfs les in krijgen, hoe je de brief moest schrijven, het gesprek in te gaan...etc etc..Ik mag nu aan de andere kant zitten, we hebben meer personeel nodig dus we ontvangen sollicitanten.
Maar het solliciteren is verandert, de brieven komen niet meer, de e-mail is er voor in de plaats gekomen. Wat nog steeds belangrijk is , is de inhoud en presentatie. Uit die twee punten kun je als werkgever toch heel veel afleiden, i.i.g de motivatie om bij jou te komen werken. Daarop selecteer je de kandidaten voor een eerste gesprek....
Groot was mijn verrassing dat ik deze week een brief mocht ontvangen.
Een handgeschreven brief, op ruitjespapier, met mooie hanepoten handschrift. Waar deze schrijver ook in uit blinkt...kort en bondig..
afgezien van de aanhef, en de datum kwam deze schrijver niet verder dan ..ik ben op zoek naar werk, heeft u werk ? neem dan kontakt met mij op"..Extra grappig is dat deze meneer/mevrouw vergeet zijn telefoonnummer of mailadres te vermelden.
Ik hou van direct, kort en bondig, maar deze schrijver gaat het niet worden...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten